Na budowie mostu zwodzonego w Sobieszewie wykonywane są obecnie prace palowe, pogrążania rur osłonowych pali na podporach. Równolegle wykonywane są ścianki szczelne po stronie Wiślinki do istniejącego mostu pontonowego. Trwają również roboty ziemne związane z budową nasypu od strony Pruszcza Gdańskiego. Trwa przebudowa wszystkich branż (sanitarnej, elektrycznej i teletechnicznej) w zakresie budowy (poszerzenia drogi) dojazdowej do mostu. W naszej wytwórni w Gdyni  rozpoczęto również prefabrykację konstrukcji stalowej przęseł zwodzonych. Ten skomplikowany proces produkcyjny będzie trwał do połowy sierpnia br.

Nowy most budowany jest obok starego mostu pontonowego na Martwej Wiśle, w odległości kilkudziesięciu metrów na zachód od niego. Oznacza to, że przez cały okres budowy wjazd na Wyspę Sobieszowską odbywa się po starym moście i ruch nie powinien być utrudniony. Nowy obiekt będzie mostem niskowodnym, zwodzonym. Oznacza to, że jego wysokość nad lustrem wody wynosić będzie ok. 5 metrów, a środkowe przęsło będzie się otwierać dla żeglugi. Czas potrzebny na otwarcie: 2 minuty. Wykonawcą mostu jest konsorcjum firm: Lider – METROSTAV a.s., Partner – VISTAL GDYNIA S.A., Partner – VISTAL INFRASTRUCTURE Sp. z o.o.