pl en sv
Trelleborg
Trelleborg
Trelleborg

RAMPA SAMOCHODOWA I KOLEJOWA FL8, FL9

Termin realizacji: 2008-2009

Lokalizacja: Trelleborg, Szwecja

Tonaż: 1700 t

Zakres: produkcja konstrukcji stalowej, scalanie na Nabrzeżu Indyjskim w Gdyni, antykorozja w klasie C5-m, nakładanie membrany na pokład, elementy hydrauliki, obróbka mechaniczna, załadunek na barki poprzez nasuwanie oraz dźwigiem pływającym, projekt i wykonanie mostu do nasuwania oraz podpór, fracht morski.

Dane techniczne: FL8 – łączny tonaż 1 112 t, najazd kolejowy 680 t – scalony w całość z 23 sekcji o łącznej długości 63 m a następnie nasunięty na barkę po specjalnej konstrukcji mostu. Pozostałe części zakresu FL8 to urządzenie do podnoszenia rampy kolejowej (102 t), rampa samochodowa tylna (204 t, długość 100 m, 8,5 m szerokość, w 3 sekcjach), rampa samochodowa boczna (125 t, długość 30 m, w 2 sekcjach). FL9: łączny tonaż – 561 t, części ruchome, stałe oraz części hydrauliki.

Specyfika projektu:

  • scalenie i nasuwanie elementu 680 t w całości na barkę
  • projekt i wykonanie mostu do nasuwania elementu 680 t
  • dużo elementów mechanicznych oraz obróbki elementów hydrauliki
  • obróbka mechaniczka szyn ze stali S690QL

 

Kierownik projektu: Łukasz Breza

„Wspominam ten projekt jako wyjątkowy. Była to jedna z pierwszych konstrukcji stalowych Vistal na rynek skandynawski, dzięki której lepiej poznaliśmy standardy wykonania dla obowiązujące dla tamtejszych obiektów. Projekt wymagał dużego zaangażowania z naszej strony, nie tylko w samą produkcję. Opracowałem technologię nasuwania bardzo dużego i ciężkiego elementu na barkę”